فروشگاه تلفنی و اینترنتی کتاب با تخفیف همیشگی و ارسال رایگان در شیراز | خرید آنلاین کتاب در شیراز,خرید آنلاین کتاب با تخفیف در شیراز, نوشت افزار, فروشگاه اینترنتی کتاب در شیراز, خرید آنلاین کتاب با تخفیف در سندبوک,فروشگاه تلفنی و اینترنتی کتاب, فروشگاه آنلاین کتاب در شیراز, سندبوک,فروشگاه آنلاین کتاب سند بوک

ارسال رایگان کتاب در شیراز با خرید حداقل 150 هزار تومان

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی - سندبوک

  admin

  ۲۹ دی ۱۴۰۰

  نقد و بررسی کتاب

  0

ایجاد تغییر در شخصیت با هفت عادت مردمان موثر 

شما فکر می کنید آدمهای موثر چه عادات مهمی داشتند؟!! واقعا وجه اشتراک مردمان موثر چیست؟

اگر به دنبال برداشتن گامی بلند برای تغییر زندگی خود هستید پیشنهاد میکنیم تا اخری این مقاله همراه ما باشید.

کتاب هفت عادت مردمان موثر (The 7 Habits of Highly Effective People)، از جمله کتاب‌های روان‌شناسی حوزه‌ی موفقیت است که توانسته است مخاطبان بیشماری در سراسر دنیا پیدا کند. خواندن این کتاب توسط بسیاری از متخصصان موفقیت و افراد موفق جهان توصیه می‌شود.

در واقع می توان گفت، بیشتر کتاب‌های انگیزشی و موفقیت بر تغییر رفتار افراد تاکید دارند. اما هفت عادت مردمان موثر بر برداشت و نگرش شما تمرکز می‌کند.

ارسطو می‌گوید: “همان هستید، که مدام به آن می‌پردازید؛ پس تعالی، نه عمل، بلکه عادت است.”

نویسنده که در کتاب بیشتر به مسائل روان‌شناسی می‌پردازد، هفت عادت از مردمان موثر را در کتاب بیان می‌کند که در رشد فردی افراد تاثیر گذار است. نویسنده در این کتاب عادت‌های هزاران فرد موفق را بررسی و تمام عادت‌های مفید و سازنده‌شان را به‌صورت منسجم جمع‌بندی کرده است؛ عادت‌هایی مثل هدف گذاری در ذهن، اولویت بندی کارها و… که می‌تواند باعث رسیدن به اهداف شود.

کتاب هفت عادت مردمان موثر برای تمامی افرادی که تمایل دارند در زندگی خود به موفقیت برسند نوشته شده است. مقصود از موفقیت، یک مفهوم جامع و کلی است. به بیان دیگر قرار نیست که فقط در زمینه کسب و کار موفق شوید بلکه در حوزه زندگی شخصی، سلامت، ورزش و غیره نیز باید به موفقیت و پیروزی دست پیدا کنید.

استفن ریچاردز کاوی (Stephen R Covey) در کتاب هفت عادت مردمان موثر به شما نشان خواهد داد که اگر همّت کنید و دروازه‌ی تغییر خودتان را باز کنید و طبق قوانین نوشته شده‌ی در این کتاب پیش بروید، به راحتی می‌توانید رشدی تکاملی و انقلابی داشته باشید.

او این کتاب را در سال 1989 یعنی وقتی 57 ساله بود نوشت و روانه بازار کرد. در حال حاضر و پس از گذشت چندین سال این کتاب هنوز به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه موفقیت شناخته می‌شود. آمار و ارقام نشان می‌دهد که تاکنون هفت عادت مردمان موثر به 40 زبان دنیا ترجمه شده و تقریباً 25 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است

این کتاب به شما کمک می‌کند عادت‌های مهمی را فرا بگیرید که باعث پیروزی شما می‌شود.

استفان کاوی این کتاب را با هدف رشد و توسعه فردی ننوشته، بلکه به دنبال این است که رشد سازمانی هم با رشد اعضای آن به وقع بپیوندد.

نویسنده در این کتاب، تمام تلاش خود را کرده است که رد پای حوزه رهبری و مدیریت هم به چشم بخورد.

اگر همه این عادت‌های مردمان موثر را به درستی در زندگیتان اعمال کنید، به انسانی تاثیرگذار و با کارایی بالا تبدیل می‌شوید.

جملات برگزیده‌ی کتاب هفت عادت مردمان موثر:

-          کارهای مهم‌تر هرگز نباید قربانی کارهای کم اهمیت شوند.

-          هیچ رابطۀ دوستانه‌ای بدون اعتماد و هیچ اعتمادی بدون تعادل و هماهنگی وجود ندارد.

-          ما به اصل طلایی در ذهن‌مان متعهدیم. حالا اجازه دهید آن را در زندگی تجربه کنیم.

-          قلب، دلایلی دارد که عقل و منطق نمی‌تواند آن را درک کند.

-          من امیدهای قدیس را به راهنما بودن برگزیده‌ام. در مسائل حساس، یگانگی و وحدت را در مسائل مهم، گوناگونی و تنوع را در همه چیز، بخشش را.

-          بعضی وقت‌ها به این مسأله فکر می‌کنم که مسائل کوچک باعث چه عواقب بزرگی می‌شوند. وسوسه می‌شوم که فکر کنم هیچ مسأله‌ای کوچک نیست.

نویسنده در این کتاب، پس از این مقدمه‌ی مفصل، هفت عادت مردمان موثر در چهاربخش اصلی نوشته شده است که هرکدام به زیر بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌اند.

عناوین بخش‌های اصلی این کتاب به شرح زیر است:

بخش اول: قانون‌ها و الگوها

بخش دوم: پیروزی فردی

بخش سوم: پیروزی همگانی و هماهنگی

بخش چهارم: نوسازی

پس از پایان بخش‌های اصلی کتاب استفان کاوی بخشی به نام «سخن آخر» آورده است که در آن به یک سری پرسش که اغلب از او پرسیده می‌شد پاسخ داده است. بیشتر این پرسش‌ها به اثرگذاری کتاب و عادت‌هایی که در آن آموزش داده می‌شود پرداخته است.

کتاب هفت عادت مردمان موثر تاکنون در ایران توسط افراد مختلف ترجمه و به چاپ رسیده است.

روان ترین ترجمه این کتاب توسط خانم «گیتی خوشدل» در سال 1375 و با همت انتشارات البرز به چاپ رسیده است. گیتی خوشدل تاکنون کتاب‌های مختلفی در حوزه موفقیت و رشد و توسعه فردی ترجمه کرده است و یکی از مترجمان توانمند و خوش‌ذوق کشورمان به حساب می‌آید.

نوشتن دیدگاه:

دیدگاه کاربران :

    نظری تا کنون برای این مقاله درج نشده است.