فروشگاه تلفنی و اینترنتی کتاب با تخفیف همیشگی و ارسال رایگان در شیراز | خرید آنلاین کتاب در شیراز,خرید آنلاین کتاب با تخفیف در شیراز, نوشت افزار, فروشگاه اینترنتی کتاب در شیراز, خرید آنلاین کتاب با تخفیف در سندبوک,فروشگاه تلفنی و اینترنتی کتاب, فروشگاه آنلاین کتاب در شیراز, سندبوک,فروشگاه آنلاین کتاب سند بوک

ارسال رایگان کتاب در شیراز با خرید حداقل 150 هزار تومان

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار راه پول سازی - رابرت کیوساکی

  admin

  ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

  نقد و بررسی کتاب

  0

درباره رابرت کیوساکی

رابرت تورو کیوساکی در ۸ آوریل ۱۹۴۷ در هاوایی آمریکا به دنیا آمد، و در همان جا بزرگ شد.
نام پدرش «رالف کیوساکی» و مادرش «مارجوری کیو ساکی» است، او چهارمین نسل از یک خانواده دو رگه ژاپنی- آمریکایی است.
پدرش رئیس آموزش و پرورش ایالات هاوایی بود، خانواده رابرت ترکیبی از مدرسان ممتاز و برجسته آمریکا بودند.
رابرت از همان کودکی بسیار باهوش بود، پس از پایان دوره دبیرستان در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت، وارد آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده در نیویورک شد، بعد از آنکه دانشگاهش تمام شد به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی به ویتنام رفت.
رابرت در سال ۱۹۹۴ با «کیم کیوساکی» ازدواج کرد.
او شرکتی را بنیان نهاد که نخستین کیف های پول مردانه ای که مخلوطی از نایلون و ولکرو بود به بازار عرضه کرد، این محصول بعدها به یک فرآورده مولتی میلیون دلاری جهانی تبدیل شد.
رابرت اعتقاد دارد که بزرگترین و مهم ترین دلیل اینکه اکثریت جامعه در مشکلات مالی غوطه بخورند این است که در مورد کسب پول مطلبی نمی آموزند.
در سه شرکت سهامی عام کشف نفت، طلا و نقره سرمایه گذاری کرد، شرکت نقره و طلا برای سرمایه گذارانش پول زیادی به ارمغان آورد.
در همان سال کتاب پدر پولدار، پدر بی پول را نوشت و صاحب پرفروش‌ترین کتاب سال در طول شش سال اخیر شده‌ است. همچنین او سرمایه‌گذار، مؤسس و مدرس مسائل مربوط به آموزش‌های امور مالی است که توانسته با ارائه روش‌ها و استراتژی‌های جدید مفاهیم جدیدی از دنیای تجارت را به همگان معرفی کند دسترس هستند.
قبل از نگارش کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول او بازی چهار راه پولسازی ۱۰۱ را طراحی کرد و توانست در قالب یک بازی آموزش‌های مالی را برای همه مردم توضیح دهد. در واقع همین استراتژی‌های او بودند که او را در سن ۴۷ سالگی و در اوج جوانی و نشاط بازنشسته کنند‌.

چهار راه پولسازی کتابی نوشته رابرت کیوساکی و شارون لیچر، نویسنده و سخنران انگیزشی است.

این کتاب از مجموعه نوشته‌های کیوساکی، در زمینه افزایش هوش مالی و بهبود روحیه کارآفرینی و ریسک‌پذیری است.

این کتاب براساس مطالب کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول نوشته شده است. اگر شما تاکنون موفق به خواندن این کتاب نشده‌اید، درک مطالب کتاب پیش‌رویتان برای شما سخت و دشوار خواهد بود. در آن کتاب من درباره‌ی نصایح پدر پولدار و پدر بی‌پولم بسیار توضیح دادم. پدر بی‌پول اگر چه تحصیلات عالیه فراوانی داشت، اما همیشه از فقر و بی‌پولی رنج می‌برد. او همیشه از من می‌پرسید: دوست‌داری در آینده چه‌کاره شوی؟ من همیشه این سؤال را با انتخاب شغل مورد علاقه‌ام جواب می‌دادم، اما منظور پدر چیز دیگری بود. او همیشه مرا نصیحت می‌کرد و می‌گفت: به مدرسه‌برو، خوب درس بخوان تا نمره‌های خوب بگیری اگر خوب تلاش کنی می‌توانی در آینده شغل خوبی پیدا کنی. اکنون که بزرگ شده‌ام، می‌دانم که تمامی افراد در یک جدول قرار گرفته‌اند و به چهار قسمت تقسیم شده‌اند.

این کتاب افراد یک جامعه را به چهار گروه کارگر، سرمایه‌گذار، تاجر و کارفرما تقسیم می‌کند و به آن جدول گردشی پول می‌گوید. این کتاب به سه بخش تقسیم شده است:

بخش اول چهار راه پولسازی درباره‌ی تفاوت‌های اساسی میان قشرهای مختلف جامعه به ویژه چهارگروهی که در جدول گردشی پول قرار دارند، صحبت می‌کند. با دانستن این‌گونه از تفاوت‌ها افراد می‌تواند دریابند که در چه جایگاهی قرار دارند و چگونه می‌توانند آن را تغییر دهند. در بخش دوم درباره‌ی تفاوت‌ها و تغییرات مشخصی برایمان توضیح می‌دهد. مطالب اصلی در این بخش این است که افراد مجبورند چه کسی باشند تا این‌که مجبور باشند چه کارهایی را انجام دهند.

در بخش سوم چهار راه پولسازی ما با هفت گام آموزنده آشنا می‌شویم. با استفاده از این نکات به راحتی می‌توانیم در میان خانه‌های جدول حرکت کنیم. اگر شما می‌خواهید در جایگاه دلخواه خود در جدول گردشی قرار بگیرید، باید هوشیارانه‌تر عمل کنید و از آن‌چه که نباید انجام دهید، خودداری نمایید. این کتاب برای افرادی نوشته شده که برای هر گونه تغییری آماده هستند و می‌خواهند به امنیت و رضایت شغلی بیش‌تری دست پیدا کنند.

در حال حاضر ما در اوایل عصر ارتباطات هستیم و فرصت‌های مناسبی داریم تا به قدرت‌های بیش‌تری نسبت به گذشته دست پیدا کنیم. افرادی که می‌خواهند سرمایه‌گذار و یا تاجر شوند، باید موقعیت‌های خود را بشناسند و زمان تحقق اهداف خود را بدانند. برای موفقیت همگی به آموزش و اطلاعاتی نیاز داریم که ما را در کوتاهترین زمان به بهترین نتایج برسانند. اگر به دنبال کتابی هستید که حاوی اطلاعات مناسب و آموزش‌های لازم برای زندگی موفق در عصر ارتباطات باشد، کتاب چهار راه پولسازی ، بهترین است.

این کتاب برای چه کسانی نوشته شده است؟
این کتاب ویژه‌ی افرادی است که می‌خواهند به سمت دیگر خانه‌های جدول حرکت کنند و برای همیشه در آن‌جا بمانند. همان‌طور که می‌دانیم تقریباً تمامی کارمندان و کارفرمایان آرزو دارند که به خانه‌های روبه‌روی خود منتقل شوند. اگر چه این کار اصلاً آسان نیست، اما قطعاً شدنی است. شاید در این راه مجبور باشیم که سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری را تحمل کنیم، اما در انتهای راه به هدف والایی دست پیدا می‌کنیم. منظور من از آن هدف والا، آرامش و آزادی است که بدست می‌آوریم.

معرفی چهار گروه پول ساز در کتاب چهار راه پول سازی

این سوالی است که آقای رابرت کیوساکی در کتاب چهار راه پول سازی به خوبی پاسخ داده است. او کسب درآمد ها را به گروه هایی متناسب با درآمد و ویژگی های روحی روانی به چهار گروه تقسیم کرد.

1-گروه کارمندان و کارگران

2-گروه استاد کاران و مشاغل آزاد

3-گروه پیمان کاران و شرکت داران بزرگ و کارآفرینان

4-گروه سرمایه گذاران

برای ثروتمند شدن نیازی نیست حتماً سرمایه زیادی داشته باشیم یا حتی مدرک خاص دانشگاهی داشته باشم.

می‌توانیم بدون سرمایه، کار خود را کم‌کم راه‌اندازی کنیم. آنچه به ثروتمند شدن ما کمک می‌کند اشتیاق به یادگیری و بهره‌گیری از هوش مالی است و اینکه بدانیم کدام یک از چهار راه پول سازی مناسب ماست.

نوشتن دیدگاه:

دیدگاه کاربران :

    نظری تا کنون برای این مقاله درج نشده است.