فروشگاه تلفنی و اینترنتی کتاب با تخفیف همیشگی و ارسال رایگان در شیراز | خرید آنلاین کتاب در شیراز,خرید آنلاین کتاب با تخفیف در شیراز, نوشت افزار, فروشگاه اینترنتی کتاب در شیراز, خرید آنلاین کتاب با تخفیف در سندبوک,فروشگاه تلفنی و اینترنتی کتاب, فروشگاه آنلاین کتاب در شیراز, سندبوک,فروشگاه آنلاین کتاب سند بوک

ارسال رایگان کتاب در شیراز با خرید حداقل 150 هزار تومان

بهترین و پرفروش ترین رمان های عاشقانه ایرانی معروف

  admin

  ۰۵ آبان ۱۴۰۲

  نقد و بررسی کتاب

  0

در این مطلب از آلامتو به معرفی تعدادی از پرفروش ترین و بهترین رمان های عاشقانه ایرانی شاد و غمگین از نظر خوانندگان می پردازیم. رمان ایرانی بسیاری در این دسته قرار می گیرند که ارائه تمامی آنها در این مطلب امکان پذیر نبود و تنها به معرفی برخی از پرطرفدارترین این رمان های عاشقانه ایرانی بسنده کردیم.

اگر بخواهیم لیستی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی را برای شما عزیزان فهرست کنیم، کار بسیار دشواری است. در تاریخ ادبیات ایران، رمان های زیادی با محتوای عاشقانه وجود دارند که مورد توجه بسیاری از افراد کتابدوست قرار گرفته اند. مهمترین وجه اشتراک این قبیل از رمان ها، شباهت زندگی شخصیت های داستان با زندگی ما در دنیای واقعی است.

فرقی ندارد در محل زندگی‌مان یا در سرزمینی دور، گوش‌سپردن به سخن عشق همیشه خوش است. از این رو، رمان های عاشقانه ایران همیشه در صدر پرفروش‌ها هستند.

 مطالعه این مطلب تا انتها می‌تواند شمارا تا حدی با پرفروش ترین کتاب های داستان و رمان ایرانی عاشقانه عرصه آشنا سازد.

بامداد خمار / فتانه حاج سید جوادی

این کتاب در مورد سختی‌های زندگی دختری به نام محبوبه است که به بامداد خمار تشبیه شده و فتانه حاج سید جوادی با نام هنری پروین، داستانی پرطرفدار را نوشته که تا کنون بیش از پنجاه بار تجدید چاپ شده و به زبان‌های ایتالیایی، یونانی و آلمانی بازگردانی شده است. البته خیلی از افراد هم می‌گویند داستان‌هایی شبیه به این در حال حاضر مثل گذشته پرطرفدار نیست.

فتانه حاج سیدجوادی (زادهٔ ۱۳۲۴ در کازرون) رمان‌نویس ایرانی است. .بامداد خمار یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های معاصر ایران است و به همین دلیل از ادبیات عامه‌پسند است و سال‌های متمادی تمام افراد در مورد این کتاب و پس از آن در مورد شب سراب صحبت می ‌کردند. این رمان با بحث‌های داغ و نقدهای بسیار روبه‌رو شد. از معروف‌ترین موافقان این رمان می‌توان به نجف دریابندری اشاره کرد که مطلبی در دفاع از بامداد خمار نوشت.

رمان عاشقانه ایرانی شوهر آهو خانم از محمد علی افغان

"شوهر آهو خانم"، یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است که توسط محمد علی افغان به نگارش درآمده است. شخصیت اصلی این داستان، سید میران، رئیس صنف نانوایان است که با همسر خود آهو خانوم، زندگی آرام و آبرومندانه ای را می گذراند. او با زنی به نام هما آشنا می‌شود. سید میران بعد از شنیدن سرگذشت این خانوم، تصمیم می گیرد که او را به عنوان زن دوم خود عقد کند. سپس او را به عنوان زن دوم خود به خانه می آورد. محتوای اصلی داستان تازه از اینجا آغاز می شود.

خواننده با مطالعه این داستان عاشقانه، می تواند تصاویر زنده ای را در ذهن خود خلق کند. نکوهش سنت چند همسری و نمایش وضعیت نامطلوب زنان در آن زمان از جمله مهمترین اهداف نویسنده به هنگام خلق این اثر بوده است. این کتاب، نخستین اثر نویسنده است که در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه به نگارش درآمده است. نویسنده با وجود محدودیت‌های زیاد در آن دوران، توانست رمان "شوهر آهو خانم" را با بودجه خود به چاپ برساند. در سال ۱۳۴۰، رمان "شوهر آهو خانم" به عنوان بهترین رمان عاشقانه ایرانی انتخاب شد.  

کتاب عشق و چیزهای دیگر اثر مصطفی مستور

کتاب عشق و چیزهای دیگر یکی دیگر از بهترین رمان های ایرانی است که توسط مصطفی مستور نوشته شده است. این کتاب داستان دانشجوی جوانی را روایت می کند که برای تحصیل از اهواز به تهران آمده است و قصد دارد پس از تحصیل در این شهر بماند. در همین حین عاشقی دختری به نام پرستو می شود که می توانید با خواندن کتاب عشق و چیزهای دیگر به سرگذشت عشق این دو نفر و اطرافیان آن ها پی ببرید.

کتاب دالان بهشت اثر نازی صفوی

کتاب دالان بهشت روایتی دارد از داستان دختری که ناگهانی از شور و حال جوانی وارد زندگی زناشویی می شود. این دختر ناز پرورده با پسری ازدواج کرده است که بر خلاف این دختر تحصیل کرده است و عقاید سنتی دارد. عشق این دو نفر چالش های متعددی دارند که در کتاب دالان بهشت می توانید آن را مطالعه کنید.این کتاب به قلم نازی صفوی تدوین شده است.

نویسنده این کتاب نازی صفوی نویسنده‌ی معاصر ایران در سال 1346 در تهران به دنیا آمد. صفوی نوشتن را از زمانی‌که سن بسیار کمی داشت شروع کرد اما در سال 1378 با نوشتن رمان دالان بهشت به طور رسمی وارد بازار نشر و ادبیات ایران شد. او در نوشتن چندان به اصول و قواعد نویسندگی پایبند نیست و بدون اینکه از مکتب خاصی پیروی ‌کند، بیش‌تر از حس خود کمک می‌گیرد. جملاتی از این رمان عاشقانه ایرانی و پرطرفدار را مرور کنیم:

کتاب این مرد امشب می میرد اثر زینب ایلخانی

از جذاب ترین عناوین رمان‌های عاشقانه این مرد امشب می میرد است که شاید مانند آثار دیگر شناخته نشده باشد. این کتاب داستان دختری به نام یلدا را روایت می کند که دختری طغیان گر است که به همراه عمه اش زندگی می کند. یلدا با توجه به اتهام سنگینی که به او وارد می شود به زندان نمی افتد.زینب ایلخانی این کتاب را با قلم عاشقانه خود نوشته است.

کتاب پنجره اثر فهیمه رحیمی

کتاب پنجره اثری جذاب و البته عاشقانه است که روایتگر عاشقی یک دانش آموز دختر با دبیر ادبیاتش است. با توجه به روند داستان می توان متوجه شد که داستان برای پیش از انقلاب می باشد. این کتاب داستان دختری را در سال های پایانی نوجوانی است و تمامی رخدادها از زبان او بیان می شود.

کافه اردیبهشت

در رمان «کافه اردیبهشت» داستان عشق و بیماری دختری جوان دوشادوش هم اتفاق می‌افتند. رمان از داستانی خطی برخوردار است و نویسنده تلاشی برای پنهان ساختن شخصیت‌ها و حالات ذهنی‌شان نداشته بلکه از همان ابتدای قصه خواننده پرت می‌شود وسط ماجرا؛ جایی که کرکرۀ کافه اردیبهشت بالا می‌رود و دختری با بیماری خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.

 فضاسازی رمان به قدری عالی و باورپذیر صورت گرفته که گویی همۀ خوانندگان سفری دسته‌جمعی به شهر گیلان دارند و همراه شخصیت‌ها در خیابان‌های آن قدم برمی‌دارند. سوژۀ داستان و شخصیت‌های این رمان عاشقانه اجتماعی از بین مردم عادی جامعه و پیشامدهای مرسوم زندگی انتخاب شده‌اند. کسانی که «کافه اردیبهشت» را مطالعه نموده‌اند اذعان دارند در خلال داستانی عاشقانه راجع‌به نحوۀ رفتار با بیمار اطلاعات فراوانی کسب کرده و خواندن رپ رمان را مفید یافته‌اند.

پنجره

نمی‌توان سراغ رمان‌های عاشقانه را گرفت و به نام فهیمه رحیمی برخورد نکرد. او بعد از انتشار اولین رمان خود در سال ۱۳۶۸ به نویسنده‌ای محبوب تبدیل شد. رمان «پنجره» پس از انتشار با استقبال فراوانی روبه‌رو گشت تا جایی‌که فهیمه رحیمی رمان «ماندانا» را در ادامۀ داستان آن نگاشت.

در رمان عاشقانه پرطرفدار «پنجره» خواننده خیلی منتظر نمی‌ماند و از همان ابتدا با دختر نوجوانی همراه می‌شود که معشوق خود را از قاب پنجره یافته است. کسی‌که در این قاب حاضر شده به زودی روبه‌روی دختر قرار می‌گیرد و هر روز آتش عشق او را از روز پیش شعله‌ورتر می‌سازد. صفحات پشت‌سرهم ورق می‌خورند تا خواننده پی ببرد عشق دختر نوجوان از سر هوس‌های دوران بلوغ است یا به دوامی به درازای عمر می‌انجامد. شاید «پنجره» رمانی عاشقانه با پایان خوش باشد اما این خوشی ساده به دست نخواهد آمد.

رکسانا

همچون دیگر نوشته‌های مرتضی مودب‌پور (م. مودب‌پور) «رکسانا» نیز زندگی دو شخصیت اصلی را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها شوخ‌طبع و طناز و دیگری ساکت و جدی است. دو پسرعمو به نام‌های هامون و مانی که از کودکی با هم بزرگ شده‌اند و برای یافتن عمه‌شان درگیر ماجرایی می‌شوند و در این بین با دختری به‌نام رکسانا آشنا می‌شوند. ملودرامی که خواننده را درگیر خود می‌کند و با پایانی تلخ اما خواندنی او را متاثر می‌سازد.

آذرخش

«آذرخش» رمانی است که رمانی که لیلا رعیت برای نوشتنش از روان‌شناسانی چون سعید مصافی، سونیا رشید، نسرین صفری و تبسم سعیدپرور راهنمایی گرفته تا بتواند در قالب رمانی عاشقانه و با قلم روان خود خواننده‌ را در برابر آسیب‌های ناشی از وابستگی‌های عاطفی کمک کند. رمان «آذرخش» داستان زندگی زنی جوان به‌نام سارا است که در چهارسالگی پدر و مادرش را در حادثه‌ای از دست می‌دهد که همین حادثه سرآغاز اختلاف و دشمنی شدید بین خانواده پدری و مادری او می‌شود.

نوشتن دیدگاه:

دیدگاه کاربران :

    نظری تا کنون برای این مقاله درج نشده است.